Żywienie

Jak szybko wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe?

Zdrowe przepisy

Wiele mówi się o zdrowym odżywianiu, czyli zwracaniu uwagi na to co się je, w jakiej ilości w jaki sposób. Częstym problemem ludzi jest jednak to, że ciężko jest im przestawić się na inny tryb odżywiania, niż ten który znają, co wiąże się z pewnymi nawykami i przyzwyczajeniami, od których trudno jest się oderwać. Jak to zmienić? W jaki sposób zacząć zdrowo się odżywiać?

Czym są zdrowe nawyki żywieniowe?

Zdecydowana większość ludzi nie zastanawia się bliżej nad tym, co je i jakiej jest to jakości. Oczywiście zaczyna się to powoli zmieniać, z racji tego, że coraz bardzo rośnie świadomość społeczna odnośnie zdrowego stylu życia, nadal jednak jest to pewien problem. Nawyki żywieniowe to coś, co towarzyszy nam stale, co wynosimy jeszcze z domu rodzinnego.

Pierwsze nauki odżywiania pobieramy już jako dzieci, przyzwyczajamy się do tego, a później kontynuujemy z mniejszymi czy większymi modyfikacjami w życiu dorosłym. Przyzwyczajamy się do tego i jemy to, co nam odpowiada i smakuje, co nie zawsze jest zdrowe i właściwe dla naszego ciała. Niestety im jesteśmy starsi, tym trudnej nam to potem zmienić, co nie oznacza, że nie warto próbować.

Jak zmienić nawyki żywieniowe?

W pierwszej kolejności warto zdać sobie sprawę z problemu, w czym może pomóc prześledzenie naszego codziennego menu. Jeżeli ustalimy, że zawiera ono zbyt wiele niezdrowych składników, a tym samym przyczynia się do pogorszenia zdrowia, np. przez zbyt wysoką wagę ciała, wówczas przychodzi czas na znalezienie odpowiedniego rozwiązania.

Sposobów na to jest oczywiście kilka. Zdrowe nawyki żywieniowe wprowadzisz łatwiej, czytając porady m.in. na www.zdrowakrowa.pl, skąd można czerpać wiedzę na temat właściwego odżywiania i właściwości poszczególnych produktów. Co ważne, choć każdy chciałby zacząć zdrowo żyć i mieć natychmiastowe efekty, tak łatwo niestety nie ma.

Zdrowe nawyki żywieniowe – zacznij jeść regularnie

Największą bolączką współczesnego świata jest zbytni pośpiech i nieregularność dnia codziennego. To sprawia rzecz jasna, że jemy bez zastanowienia, szybko i o różnych porach dnia. To niestety mocno rozprasza nasz organizm, w tym także przemianę materii i może powodować wiele innych dolegliwości. Dlatego tak istotne jest, by jadać codziennie mniej więcej o tej samej porze, najlepiej 4 – 5 posiłków, co 2 – 3 godziny. Warto też pamiętać o tym, by ostatni pokarm w ciągu dnia spożyć nie później niż 2 godziny przed spaniem.

Zdrowe nawyki to jakość, nie ilość

Jemy po to, aby żyć, a nie żyjemy po to, by jeść. Ta maksyma powinna przyświecać każdemu z nas. Oznacza to ni mnie, ni więcej, że liczyć się będzie jakość posiłków, które spożywamy. Powinny być one zbilansowane i zróżnicowane, a także bogate w składniki odżywcze. Warto przy tym także zrezygnować choćby z cukru, nadmiaru soli oraz tłuszczy. Jeżeli nie możemy powstrzymać się od podjadania, najlepiej wybierać zdrowe przekąski, na przykład jakiś owoc czy warzywo. Nie chodzi oczywiście by zrezygnować ze wszystkiego, co niezdrowe, ale by podchodzić do tej kwestii racjonalnie.

Zdrowe nawyki to także naturalna żywność

Chodzi przede wszystkim o to, by ograniczyć lub w miarę możliwości wykluczyć spożywanie produktów mocno przetworzonych. Widać to po listach składników, które warto czytać. Im jest dłuższa, tym gorzej. To samo dotyczy choćby kwestii tak popularnych fast foodów, które ani z naturalnością, ani tym bardziej ze zdrowiem nie mają nic wspólnego. To istotne, by w naszej diecie znajdowało się jak najwięcej warzyw i owoców, z kolei produkty przetworzone z dużą ilością konserwantów najlepiej odłożyć z powrotem na półkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *