Odchudzanie, Żywienie

Jak ograniczyć porcje posiłków? Sprawdzone sposoby

jedzenie-jak-zmniejszyc-porcje-posilkow

Zmiana nawyków żywieniowych nie jest łatwa, tym bardziej jeśli dotychczas jadłaś tylko obfite i syte posiłki. Jednak jeśli chcesz, aby twoja dieta odchudzająca była skuteczna, musisz regularnie kontrolować wielkość porcji. Sprawdź, jak ograniczyć porcje posiłków. Jakie sposoby pozwalają skutecznie zmniejszyć wielkość spożywanego jedzenia?

Regularne posiłki

Wbrew pozorom regularne i częste posiłki, mogą pomóc w zmniejszeniu spożywanych porcji. Jeśli będziesz jeść częściej, a mniej, prawdopodobnie nie będziesz potrzebować tak dużej ilości jedzenia, jak w momencie, gdy doprowadzisz do odczuwania głodu. Nie rób także dużej przerwy pomiędzy poszczególnymi posiłkami, najlepiej jeść co 3-4 godziny. Zbyt mała ilość jedzenia w ciągu dnia, może doprowadzić do rozregulowanie metabolizmu i tylko ci zaszkodzi.

Pamiętaj także o spożywaniu śniadań, najlepiej pół godziny po wstaniu z łóżka. To niezwykle ważny posiłek, który zapewni ci wystarczającą ilość energii na cały dzień, a o którym wiele z nas często zapomina… Na dodatek opuszczanie śniadań sprzyja atakom nocnego podjadania.

obiad-posilek-porcja-jak-jesc-mniej

Pij wodę, aby ograniczyć porcje posiłków

Dorosły człowiek powinien wypić około 2-3 litrów wody dziennie, w upalne dni jeszcze więcej. Wpływa to na twoje samopoczucie, a także prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Ponadto picie dużej ilości wody sprawi, że nie będziesz czuła tak dużego uczucia głodu. Dobrym pomysłem jest także domowa lemoniada z miętą i limonką lub woda z cytryną, która pomoże zaspokoić chęć podjadania z nudów.

Warto pamiętać, że picie wody sprzyja odchudzaniu, ale to nie oznacza, że powinnaś zrezygnować z innych bogatych w wodę pokarmów, takich jak owoce czy warzywa. Te produkty świetnie wypełniają żołądek, są niskokaloryczne, a do tego bogate w składniki odżywcze.

Jak jeść mniej?

Czy istnieją jeszcze jakieś sposoby na ograniczenie porcji spożywanych posiłków? Tak, podobno jednym z najskuteczniejszych sposobów jest zasada 20 minut. Mówi ona o tym, że jedzeniem powinnaś się delektować. Sygnały sytości, wysyłane za pośrednictwem hormonów przewodu pokarmowego potrzebują około 15-20 minut na to, aby dotrzeć do twojego mózgu. Oznacza to, że dopiero po tym czasie zrozumiesz, że jesteś już w pełni najedzona. Dlatego powolne jedzenie sprawi, że nie będziesz mieć ochoty na dokładkę, a spożywanie posiłków dostarczy ci jeszcze większej przyjemności.

Jedzenie z talerza zmniejsza apetyt

Podobno apetyt zmniejsza również wyjęcie posiłku z pojemnika. Jeśli kupujesz jedzenie na mieście lub korzystasz z diety pudełkowej, wyjmij jedzenie z kartonu i połóż je na talerzu. Pamiętaj, aby korzystać głównie z niewielkich talerzy, w ten sposób unikniesz pokusy zjedzenia jeszcze jednej porcji i rozpychania żołądka. Co ciekawe, według badań istotny jest także kolor talerza, na jakim spożywamy posiłki. Podobno ludzie, którzy jedzą na talerzach niekontrastujących z jedzeniem, jedzą aż o 22% więcej! Uważa się także, że na kolorowym talerzu łatwiej jest ocenić ilość spożywanego pokarmu, więc może warto spróbować i wymienić klasyczne, białe naczynia na te kolorowe…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *