Fitness i Sport

Ćwiczenia na brzuch i boczki – jak uzyskać płaski brzuch?

Ćwiczenia na brzuch

Wiele kobiet marzy o płaskim brzuchu i „zrzuceniu” boczków, jednak w praktyce okazuje się, że zrealizowanie tego celu wcale nie jest takie proste. Dlatego przedstawiamy najskuteczniejsze sposoby na płaski brzuch.

Sposoby na płaski brzuch

Zanim przejdziemy do ćwiczeń na płaski brzuch, chcemy przedstawić Ci kilka najważniejszych wskazówek. I od razu uprzedzamy, że jeśli się do nich nie zastosujesz przynajmniej w części, to nawet najtrudniejszy trening nie sprawi, że będziesz bliżej celu.

Ale nie martw się, to nie będą żadne magiczne sztuczki, tylko sposoby, które możesz wprowadzić już dziś do swojego życia. Zaczniemy mało oryginalnie – pij dużo wody lub naparów roślinnych. Pamiętaj, że kawa, czarna herbata czy soki owocowe się nie liczą. Jeśli zapominasz o sięgnięciu po szklankę z wodą, zainstaluj na telefonie aplikację, która… będzie o tym przypominać.

Staraj się też częściej ruszać na co dzień. Zamiast autem, idź pieszo lub jedź rowerem. Gdy pogoda dopisuje, wybierz się na spacer. Jeden trening dziennie nie sprawi, że staniesz się bardziej aktywna, jeśli pozostałą część dnia spędzasz, siedząc.

I niestety – dieta. Ale na pocieszenie dodamy, że nie chodzi nam tu o rygorystyczny sposób odżywiania, ograniczający wszystko to, co lubisz. Wystarczy, że zaczniesz odżywiać się w sposób racjonalny, nie będziesz sięgać po słodycze i niezdrowe przekąski, a w zamian za to wprowadzisz do jadłospisu więcej warzyw. Zauważ, że są osoby szczupłe, które jednocześnie posiadają tzw. otyłość trzewną, w okolicach brzucha – to właśnie wynik złej diety.

Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki

Powyższe wskazówki pomogą Ci schudnąć, ale przecież to jeszcze nie wszystko. Pewnie chcesz mieć zgrabną sylwetkę oraz delikatnie zarysowane mięśnie, prawda? Tu na pomoc przychodzą ćwiczenia.

Tylko na początku zapomnij o popularnych brzuszkach. To prawda, one rzeźbią te mięśnie, ale co Ci po tym, jeśli przysłania je warstwa tłuszczu? Zanim więc przejdziesz do ćwiczeń na brzuch, postaw na kilkanaście, kilkadziesiąt minut treningu kardio, aerobowego, który poprawia kondycję i spala sporo kalorii. Jego intensywność dostosuj do swoich możliwości, bo nie chodzi o to, żebyś po jednym dniu się zniechęciła.

Gdy już zastosowałaś się do wszystkich poprzednich wskazówek, możemy przejść do propozycji ćwiczeń na brzuch i boczki. Najskuteczniejsze z nich to oczywiście brzuszki oraz odwrócone brzuchy. Warto robić skręty i nożyce, podczas których pracują mięśnie skośne, rzadko angażowane w ciągu dnia. W uzyskaniu smuklej talii pomoże Ci deska bokiem. Nie zapominaj też o klasycznej desce, która wzmacnia tak naprawdę całe ciało. I na koniec pamiętaj o ćwiczeniach na mięśnie pleców.

Wykonuj kilkadziesiąt powtórzeń każdego ćwiczenia. Najlepiej, jeśli powtórzysz je w dwóch, trzech seriach. Musisz cały czas pamiętać o oddychaniu, a także o świadomym napinaniu mięśni brzucha – to z nich ma „wychodzić” ruch. Jeśli będziesz pomagać sobie rękoma, to nie osiągniesz wymarzonych efektów.

I – co najważniejsze – zawsze zaczynaj od rozgrzewki i kończ rozciąganiem, bez względu na to, czy na ćwiczenia główne poświęcasz 5, 15 czy 40 min.

Aerobiczna 6 Weidera

Na koniec chcielibyśmy jeszcze przestrzec przed wykonywaniem Aerobicznej 6 Weidera. To trening składający się z serii ćwiczeń, który ma na celu w szybkim czasie wyrzeźbić mięśnie brzucha. Ćwiczenia powtarza się przez 42 dni (tyle trwa cały cykl), wtedy wykonuje się określoną liczbę powtórzeń. I choć brzmi to wszystko bardzo proste, to my nie polecamy A6W. Dlaczego?

Ponieważ ćwiczenia składające się na Aerobiczną 6 Wiedera obciążają odcinek lędźwiowy, kręgosłup podczas ich wykonywania nie jest dobrze stabilizowany. Bólom kręgosłupa da się zapobiec, o ile wszystkie ćwiczenia wykonujesz prawidłowo. W warunkach domowych, bez dużej wiedzy, jest to prawie niewykonalne. Dodatkowo cykl A6W jest intensywny, pod jego koniec cały trening trwa do 40 min. To powoduje, że łatwo jest nadwyrężyć mięśnie.

Nie jest to więc dobre rozwiązanie, gdy zależy Ci po prostu na ładnej sylwetce i płaskim brzuchu. Dlatego jeszcze raz zapoznaj się z naszymi wskazówkami i zapomnij o A6W.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *