Siwizna u kobiet ma podłoże genetyczne

    Kobiece geny są o wiele bardziej odpowiedzialne za siwienie niż styl życia i czynniki takie, jak stres czy dieta, sugeruje nowe badanie. Naukowcy z Unilevera przebadali ponad 200 duńskich bliźniąt jednojajowych i dwujajowych w wieku między 59. a 81. rokiem życia.

    Badanie wykryło niewielka różnicę między siwizną identycznych bliźniaczek, które miały wspólne geny, natomiast zauważono więcej różnic pomiędzy bliźniaczkami dwujajowymi , których geny różniły się od siebie.

    Dodatkowo badanie sugeruje, iż wypadanie włosów (łysienie) może mieć podłoże genetyczne, a przerzedzenie włosów na czubku głowy jest związane ze środowiskiem i stylem życia, jaki dana osoba prowadzi.

    Zdaniem kierownika badania doktora Davida Gunna, wiele teorii zostało przedstawionych na temat siwienia włosów, aczkolwiek nie zawierały one przekonujących dowodów naukowych. Obecne badanie dostarcza nam fascynujący wgląd w przyczyny siwienia kobiet i, jak sugeruje, czynnik środowiskowy nie jest tu tak kluczowy, jak niegdyś sądzono. Wskazuje bowiem, iż bez względu na to jak stresujące jest życie kobiet, za siwieniem stoją inne siły, które są prawdopodobnie w większym stopniu odpowiedzialne za ten proces.

    Nina Goad z British Association of Dermatologists stwierdziła, że siwizna u większości osób nie jest spowodowana tym, co zrobili i co przeżyli, lecz czynnikami genetycznymi, które są poza ich kontrolą, a sam styl życia nie ma większego wpływu na to, kiedy włosy zaczną tracić swój kolor.

    Teorię tę zdaje się także potwierdzać dr David Fisher z Dana Faber Cancer Institute, który również prowadził badania nad siwieniem, aczkolwiek zaznacza, iż znaleziono dowody, sugerujące, że ekspozycja na działanie pewnych rodzajów chemikaliów może wzmagać proces siwienia włosów.

    Badanie opublikowano w czasopiśmie „PLoS One”.

    Źródło: abczdrowie.pl

    Ciekawy artykuł? Podziel się nim ze znajomymi.

     

    Dodaj komentarz

     

    Hit dnia

    W apiterapii wykorzystywane są produkty pszczele. Wszystkim znane są właściwości miodu oraz działanie propolisu. Może mniej popularne, ale za to równie korzystne dla zdrowia jest mleczko pszczele....

    Najczęściej czytane

    Ile par, tyle pomysłów na grę wstępną. Nie zawsze jednak udaje się unikn...
    Jeśli głodzenie się nie jest twoją metodą na zachowanie szczupłej sylwetki...
    Fast foody to prawdziwy zabójca dla diety
    W trakcie odchudzania słodycze i kaloryczne potrawy kuszą nas bardziej, ni...
    Mycie podłogi - 400 kcal
      Dwa w jednym: czyste mieszkanie i nie trzeba dodatkowo katować się...
    Latem uprawiamy więcej sportów. Pływamy, spacerujemy, jeździmy na rowerze...
    1. Podczas tańca nasz mózg wytwarza hormony szczęścia
    Promienny uśmiech od ucha do ucha, uczucie przyjemności i zrelaksowania...
    Obejrzyj materiał wideo
    Niedługo rozpocznie się prawdziwe, białe szaleństwo. Zafunduj sobie zimowe...
    Z nałogiem nikotynowym walczą nie tylko zwykli śmiertelnicy, ale i gwiazdy...
    Mleko to doskonałe źródło witaminy D i wapnia. Najlepiej pić to 1,5 procentowe
    Dieta bogata w wapń i witaminę D to twoja broń w walce o mocne kości....
    Świece w mieszkaniu sprawią, że wnętrza wydadzą się przytulne i nastrojowe...

    Ostatnie komentarze